Aktualności
Wspieramy KRK w Macedonii
- 18.01.2016
Projekt będzie realizowany w okresie od 18 stycznia 2016 r. do 17 lipca 2017 r. w ramach konsorcjum, którego członkami są: Instytut Badań Edukacyjnych (lider), Ministerstwo Nauki, Edukacji i Sportu z Chorwacji oraz Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership z Wielkiej Brytanii.
Głównym celem projektu, zgodnie z definicją pomocy bliźniaczej, jest wspieranie instytucji publicznych oraz przyczynianie się do rozwoju nowoczesnej administracji w państwach objętych programami finansowanymi przez Komisję Europejską. W ramach programu typu Twinning beneficjentami projektów bliźniaczych są między innymi państwa kandydujące do Unii Europejskiej, w tym Republika Macedonii.
Tym samym eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, Ministerstwa Edukacji Narodowej z Polski oraz liczna grupa ekspertów międzynarodowych z Włoch, Francji, Czech, Irlandii, Holandii i Austrii będą wspólnie wspierali Ministerstwo Edukacji i Nauki w Skopje w procesie adaptacji elementów systemu kwalifikacji zgodnie z wymogami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.
Zgodnie z założeniami praca w ramach projektu będzie skoncentrowana na: uaktualnianiu istniejących regulacji prawnych tak, aby były one spójne z założeniami europejskiego systemu kwalifikacji, wsparciu m.in. przy opisywaniu istniejących kwalifikacji formalnych, opisywaniu nowych kwalifikacji pochodzących z obszaru pozaformalnego w wybranych sektorach i dostosowaniu ich do wymagań Europejskiej Ramy Kwalifikacji, ocenie zapotrzebowania na kwalifikacje w odniesieniu do potrzeb macedońskiego rynku pracy, wsparciu w procesie dialogu z wybranymi interesariuszami macedońskiego systemu kwalifikacji oraz w procesie referencyjnym.
Liderem projektu jest dr Agnieszka Chłoń-Domińczak, wspierana przez Beatę Balińską, czuwającą nad właściwą realizacją projektu na miejscu, w Skopje.