cookies



Kalendarz wydarzeń

kwiecień 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Nadchodzące wydarzenia

Brak wydarzeń

Newsletter

Wpisz swój e-mail jeśli chcesz otrzymywać nowe informacje dotyczące przebiegu projektu.


Aktualności

W IBE o angielskich ramach

10 lutego roku 2012 roku  w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się seminarium “Standards and Assessment in Vocational Qualifications” („Standardy i oceny w kwalifikacjach zawodowych”). Dzięki niemu zespół ekspertów miał okazję poznać szczegóły funkcjonowania angielskich ram kwalifikacji.


Spotkanie rozpoczęło krótkie wystąpienie liderki projektu KRK dr Agnieszki Chłoń-Domińczak, po którym nastąpiła prezentacja brytyjskiej firmy Pearson na temat systemu kwalifikacji zawodowych możliwych do zdobycia w Anglii. Angielskie ramy kwalifikacji oraz modele nadawania i weryfikacji kwalifikacji (rozumianych przede wszystkim jako rozmaitego rodzaju dyplomy oraz certyfikaty) przedstawił były pracownik tamtejszego Ofqual (Office of Qualifications and Examinations Regulation – Biura ds. Regulacji Zasad Kwalifikacji i Egzaminów ) Peter Harris – obecnie manager ds. regulacji kwalifikacji w firmie Pearson.

Obecni na seminarium zaproszeni przedstawicie instytucji zajmujących się szkolnictwem zawodowym oraz pracownicy IBE mieli okazję poznać historyczne uwarunkowania specyficznej budowy angielskich ram kwalifikacji. Warto nadmienić,  że w Wielkiej Brytanii funkcjonują trzy różne ramy kwalifikacji: angielska, szkocka i walijska. Peter Harris ciekawie opowiadał o systemie tworzenia nowych kwalifikacji, zarządzania procesem ich nadawania oraz odmiennych rolach rządu i parlamentu w tego typu przedsięwzięciach.

Wśród głównych punktów prezentacji znalazło się m.in. przedstawienie metod oceny nabytych (w trakcie nauki czy pracy) wiedzy oraz umiejętności. Angielski system kładzie bowiem duży nacisk na możliwość sprawdzenia kompetencji na różne sposoby – liczy się nie tylko opanowana teoria, ale i praktyka.. Ponadto wyjątkową troską otacza się w Anglii zachowanie odpowiednich, zawsze tych samych  standardów w trakcie procesu potwierdzania kompetencji.

Przedstawione w trakcie wykładu angielskie realia wywołały duże zaciekawienie ze strony jego uczestników, którzy zasypali gościa prawdziwą lawiną pytań m.in. na temat  udziału struktur rządowych oraz pracodawców w procesie tworzenia i przyznawania nowych kwalifikacji, wyłączenia szkolnictwa wyższego z ram kwalifikacji zawodowych oraz zasad oceny osób starających się o uznanie swoich kompetencji.
10 lutego roku 2012 roku  w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się seminarium “Standards and Assessment in Vocational Qualifications” („Standardy i oceny w kwalifikacjach zawodowych”). Dzięki niemu zespół ekspertów miał okazję poznać szczegóły funkcjonowania angielskich ram kwalifikacji.

Spotkanie rozpoczęło krótkie wystąpienie liderki projektu KRK dr Agnieszki Chłoń-Domińczak, po którym nastąpiła prezentacja brytyjskiej firmy Pearson na temat systemu kwalifikacji zawodowych możliwych do zdobycia w Anglii. Angielskie ramy kwalifikacji oraz modele nadawania i weryfikacji kwalifikacji (rozumianych przede wszystkim jako rozmaitego rodzaju dyplomy i certyfikaty) przedstawił były pracownik tamtejszego  Ofqual (Office of Qualifications and Examinations Regulation – Biura ds. Regulacji Zasad Kwalifikacji i Egzaminów ) Peter Harris – obecnie manager ds. regulacji kwalifikacji w firmie Pearson.
Obecni na seminarium zaproszeni przedstawicie instytucji zajmujących się szkolnictwem zawodowym oraz pracownicy IBE mieli okazję poznać historyczne uwarunkowania specyficznej budowy angielskich ram kwalifikacji. Warto nadmienić,  że w Wielkiej Brytanii funkcjonują trzy różne ramy kwalifikacji: angielska, szkocka i walijska. Peter Harris ciekawie opowiadał o systemie tworzenia nowych kwalifikacji, zarządzania procesem ich nadawania oraz odmiennych rolach rządu i parlamentu w tego typu przedsięwzięciach.

Wśród głównych punktów prezentacji było m.in. przedstawienie metod oceny nabytych (w trakcie nauki czy pracy) wiedzy oraz umiejętności.  Angielski system kładzie bowiem duży nacisk na możliwość sprawdzenia kompetencji na różne sposoby – liczy się nie tylko opanowana teoria, ale i praktyka.. Ponadto wyjątkową troską otacza się w Anglii zachowanie odpowiednich, zawsze tych samych  standardów w trakcie procesu potwierdzania kompetencji.

Przedstawione w trakcie wykładu angielskie realia wywołały duże zaciekawienie ze strony jego uczestników, którzy zasypali gościa prawdziwą lawiną pytań m.in. na temat  udziału struktur rządowych oraz pracodawców w procesie tworzenia i przyznawania nowych kwalifikacji, wyłączenia szkolnictwa wyższego z ram kwalifikacji zawodowych oraz zasad oceny osób starających się o uznanie swoich kompetencji.


 KRK na youtube

UŁÓŻ MNIE





MIiR