Najnowszy poradnik opisywania kwalifikacji

Ukazał się poradnik „Opisywanie kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego” przeznaczony dla tych, którzy zainteresowani są opisywaniem kwalifikacji rynkowych i uregulowanych. Poszczególne elementy omówiono w takiej kolejności, w jakiej proponuje się przygotowywanie opisu: od wyjaśnienia celowości włączenia kwalifikacji do ZSK – przez opis efektów uczenia się oraz wymagań dotyczących walidacji i podmiotów przeprowadzających walidację – do pozostałych informacji wymaganych we wnioskach. Omówione są kolejne pola wniosku o włączenie kwalifikacji do systemu, a także przykłady oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, opracowane na podstawie doświadczeń z projektów prowadzonych w Instytucie Badań Edukacyjnych w latach 2014–2015.
Materiał najwięcej miejsca poświęca efektom uczenia się, ponieważ jest to kluczowy element opisu kwalifikacji.