Sektorowa Rama Kwalifikacji Usług Rozwojowych

Sektorowa Rama Kwalifikacji Usług Rozwojowych swoim zakresem obejmuje właściwe i specyficzne efekty uczenia się użyteczne we wspieraniu osób, grup i organizacji w procesie rozwoju. Motywacją do tworzenia projektu ramy sektorowej było przekonanie o możliwych korzyściach, jakie płyną z upowszechnienia nowoczesnych, transparentnych kwalifikacji w obszarze usług rozwojowych. Rama sektorowa ma ułatwiać opisywanie kwalifikacji funkcjonujących w sektorze usług rozwojowych oraz przypisanie im poziomu PRK, co umożliwi lepsze rozumienie i porównywanie kwalifikacji sektorowych, stworzy warunki dla zwiększenia mobilności zawodowej pracowników sektora oraz pozwoli na bardziej świadome i zindywidualizowane podejście do rozwoju karier zawodowych. Ułatwi także wykorzystanie Polskiej Ramy Kwalifikacji przez pracowników, instytucje, klientów i szerokie grono interesariuszy obszaru działań edukacyjnych i doradczych, służących uczeniu się dorosłych, rozwojowi osobistemu i organizacji. Tak rozumiana rama sektorowa jest w rezultacie reprezentatywna i istotna dla sektora usług rozwojowych dzięki oparciu na efektach uczenia się kluczowych dla prowadzenia działalności polegającej na różnych formach i metodach wsparcia rozwoju poprzez uczenie się.
Publikacja przedstawia informacje dotyczące projektu Sektorowej Ramy Kwalifikacji Usług Rozwojowych (SRK UR). Składa się z trzech rozdziałów prezentujących kolejno: ogólne założenia SRK UR, opis realizacji projektu i metodologię prac nad sektorową ramą, omówienie ramy wraz z instrukcją korzystania z niej oraz słownikiem objaśniającym zastosowane terminy.