cookies



Kalendarz wydarzeń

kwiecień 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Nadchodzące wydarzenia

Brak wydarzeń

Newsletter

Wpisz swój e-mail jeśli chcesz otrzymywać nowe informacje dotyczące przebiegu projektu.


Aktualności

Rozpoczęła się debata społeczna na temat PRK

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów galerie/debata oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

debata społeczna na temat Polskich Ram KwalifikacjiPonad 150 przedstawicieli organizacji społecznych, w tym pracodawcy, związki zawodowe, przedstawiciele środowisk edukacyjnych przyszło 16 lutego 2011 r. do Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" im. A. Bączkowskiego na pierwsze spotkanie dotyczące polskiego modelu ram kwalifikacji. Spotkanie rozpoczęli: dr Agnieszka Chłoń-Domińczak, lider projektu, Włodzimierz Paszyński, zastępca prezydenta m. st. Warszawy, oraz Lilla Jaroń, podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej.

{gallery}galerie/debata{/gallery}

Wiceminister Lilla Jaroń opowiedziała o projekcie dokumentu strategicznego przyjętym 4 lutego 2011 r. przez Międzyresortowy Zespół do spraw uczenia się przez całe życie, w tym Krajowych Ram Kwalifikacji pt.: "Perspektywa uczenia się przez całe życie".

Wprowadzenie do debaty zrobiła dr Agnieszka Chłoń-Domińczak, a o zasadach prowadzenia dyskursu w ramach debaty powiedział dr Zbigniew Czwartosz - koordynator zespołu moderatorów.

Następnie omówione zostały przez pracowników projektu obszary debaty:

  • Obszar I
    Model PRK oferujący najwięcej możliwości osiągania poziomu kwalifikacji przez uczących się: poziomy kwalifikacji wraz z wymaganiami dotyczącymi wiedzy, umiejętności oraz kompetencji indywidualnych i społecznych - dr Agnieszka Chłoń-Domińczak.
  • Obszar II
    Proces osiągania kwalifikacji oparty na efektach uczenia się - ramy kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie - Horacy Dębowski  - ekspert wiodący projektu, Instytut Badań  Edukacyjnych
  • Obszar III
    System potwierdzania efektów uczenia się oraz mechanizmy zapewniające jakość kwalifikacji dla wiarygodności edukacji i kwalifikacji w kraju i w Europie - Elżbieta Lechowicz - ekspert wiodący projektu oraz Katarzyna Trawińska-Konador - również ekspert wiodący projektu, IBE.

Po lunchu uczestnicy podzielili się na grupy problemowe i rozeszli na rozmowy w trzech grupach.

Każdy zespół rozpoczął pracę od przedstawienia uczestników grupy i szczegółowego omówienia zakresu debaty w danej grupie (Notatka z przebiegu spotkania i dyskusji w załączniku). Potem był czas na dyskusję. Około 16-ej spotkanie dobiegło końca. Następne spotkania w ramach debaty odbędą się 8 i 29 marca 2011 r., w tym samym miejscu.

Prezentacje i materiał roboczy przygotowany na spotkanie:

- Model Polskich Ram Kwalifikacji
- Wprowadzenie do debaty społecznej
- Model PRK - szczegółowa prezentacja obszaru
- PLLL - projekt 2011.02.04
- Materiał do debaty społecznej na temat KRK
- Obszar 1. Model Polskich Ram Kwalifikacji
- Obszar 2. Ramy kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie
- Obszar 3. System potwierdzania efektów uczenia się...
- Szkolnictwo zawodowe w m.st. Warszawie
- Perspektywa uczenia się przez całe życie
-Notatka z debaty społecznej (16-02-2011)
- Uczestnicy debaty społecznej wg. grup tematycznych

Błąd
  • Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów galerie/debata oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.


 KRK na youtube

UŁÓŻ MNIE





MIiR