Aktualności
Rozpoczęła się debata społeczna na temat PRK
- 15.03.2012
Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów galerie/debata oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

{gallery}galerie/debata{/gallery}
Wiceminister Lilla Jaroń opowiedziała o projekcie dokumentu strategicznego przyjętym 4 lutego 2011 r. przez Międzyresortowy Zespół do spraw uczenia się przez całe życie, w tym Krajowych Ram Kwalifikacji pt.: "Perspektywa uczenia się przez całe życie".
Wprowadzenie do debaty zrobiła dr Agnieszka Chłoń-Domińczak, a o zasadach prowadzenia dyskursu w ramach debaty powiedział dr Zbigniew Czwartosz - koordynator zespołu moderatorów.
Następnie omówione zostały przez pracowników projektu obszary debaty:
- Obszar I
Model PRK oferujący najwięcej możliwości osiągania poziomu kwalifikacji przez uczących się: poziomy kwalifikacji wraz z wymaganiami dotyczącymi wiedzy, umiejętności oraz kompetencji indywidualnych i społecznych - dr Agnieszka Chłoń-Domińczak. - Obszar II
Proces osiągania kwalifikacji oparty na efektach uczenia się - ramy kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie - Horacy Dębowski - ekspert wiodący projektu, Instytut Badań Edukacyjnych - Obszar III
System potwierdzania efektów uczenia się oraz mechanizmy zapewniające jakość kwalifikacji dla wiarygodności edukacji i kwalifikacji w kraju i w Europie - Elżbieta Lechowicz - ekspert wiodący projektu oraz Katarzyna Trawińska-Konador - również ekspert wiodący projektu, IBE.
Po lunchu uczestnicy podzielili się na grupy problemowe i rozeszli na rozmowy w trzech grupach.
Każdy zespół rozpoczął pracę od przedstawienia uczestników grupy i szczegółowego omówienia zakresu debaty w danej grupie (Notatka z przebiegu spotkania i dyskusji w załączniku). Potem był czas na dyskusję. Około 16-ej spotkanie dobiegło końca. Następne spotkania w ramach debaty odbędą się 8 i 29 marca 2011 r., w tym samym miejscu.
Prezentacje i materiał roboczy przygotowany na spotkanie:











