Badania i analizy
Szkoły wyższe jako „Integratory” uczenia się przez całe życie.
Instytut Badań Edukacyjnych w ramach projektu "Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie" pracuje nad koncepcją działania szkół wyższych jako „integratorów” uczenia się przez całe życie, przy wykorzystaniu krajowych ram kwalifikacji. W projekcie biorą udział różne typy szkół wyższych: uniwersytety, politechniki, państwowe wyższe szkoły zawodowe, uniwersytety ekonomiczne i prywatne uczelnie. W efekcie otrzymają dokładne wskazania, obejmujące m.in. założenia jak w ramach obecnego prawa organizować uczenie się przez całe życie oraz rozwiązania organizacyjne, dotyczące tego, jak efektywnie wykorzystywać krajowe ramy kwalifikacji dla wspierania uczenia się przez całe życie.
- Szkoły wyższe w roli integratora uczenia się przez całe życie